Autentificarea în Registrul pentru angajatori se poate face fie cu cont creat anterior pe platforma ROeID fie cu semnătură digitală confirmată la ANAF.
Pentru crearea unui cont ROeID va trebui să descărcați pe telefon aplicația ROeID și să urmați instrucțiunile prin care se cere scanarea cărții de identitate, fotografierea titularului, etc. Activarea contului în cazul în care tot procesul te autentificare a decurs corect durează aproximativ 24 de ore lucrătoare. Crearea unui cont ROeID are avantajul că poate fi folosit la diverse instituții din România.
Alternativ accesul cu ajutorul unei semnături digitale se realizează astfel:
Într-un browser web introduceți adresa https://reges.inspectiamuncii.ro/
După ce dați clic pe butonul Registrul pentru angajatori apare fereastra de autentificare sau creare cont nou:
Clic pe ultimul link din pagină clic aici pentru cont nou
Toate datele din formular sunt obligatorii. Adresa de e-mail trebuie să fie una validă întrucât va trebui să o deschideți pentru verificare. Nu e obligatoriu să fie aceeași adresă de e-mail declarată la semnătura electronică.
Pe e-mail-ul completat în fereastra anterioară primiți un mesaj de verificare
Recomandăm citirea cu atenție a textului din partea stângă a ferestrei și apoi accesați link-ul Activare cu semnătura digitală (săgeata roșie dreapta sus). Observați că, de la acest pas, apare și numele utilizatorului! Cel mai probabil acțiunile descrise încercuite în partea stângă sus le-ați întreprins în trecut după obținerea semnăturii. Pentru cine nu are documentul explicăm sumar punctul 3:
- Descărcați formularul oficial „Confirmare” de pe portalul ANAF
Completați prima parte a documentului inserând:
- Numele dvs. de familie
- Prenumele dvs.
- E-mailul dvs.
Acum bifați căsuța „cu CNP” și introduceți CNP-ul
- Salvați documentul
- Aplicați semnătura electronică
- Trimiteți documentul la autoritatea care v-a furnizat semnătura electronică, și dacă totul este în regulă aceasta vă va returna documentul contrasemnat
Se completează datele utilizatorului (CNP, Nume și Prenume) și apoi se apasă Încarcă document.
Se bifează check-box-ul și se apasă butonul Trimite solicitare
Dacă nu apare fereastra următoare apăsați F5 pe tastatură sau dați refresh la browser
În acest moment trebuie să aveți conectat stick-ul cu semnătura electronică:
În funcție de alegerea făcută la Calitate subsemnat va trebui să încărcați documentele specificate la unul din punctele a.-e.
Întrucât textul din captura de ecran nu este lizibil îl redăm mai jos:
___________________________
Declar pe propria răspundere că dețin calitatea menționată anterior în raport cu entitatea la al cărei registru de salariați solicit acces, sub sancțiunea legii, conform Art. 326 din Codul Penal, privind falsul în declarații și falsul în înscrisuri.
Se vor atașa documentele doveditoare a calității de reprezentant legal sau împuternicit pentru toți angajatorii care NU sunt înregistrați la ONRC.
- pentru reprezentanții legali ai angajatorilor înregistrați la ONRC autorizarea se face automat, din aplicația REGES ONLINE.
- pentru reprezentanții legali ai sucursalelor fără personalitate juridică, dar care au primit drept de încheiere CIM și drept de transmitere date în REGES autorizarea se face cu prezentarea la ITM a următoarelor documente: acte care dovedesc calitatea solicitantului, CIF sucursală, certificat ONRC angajator părinte, delegarea de drepturi de transmitere în REGES.
- pentru reprezentanții legali ai angajatorilor neînregistrați la ONRC autorizarea se face cu prezentarea la sediul ITM a următoarelor documente: hotărâre judecătorească de înființare sau alt act constitutiv, CIF, act care atestă calitatea
- pentru împuterniciții desemnați de reprezentanții legali ai angajatorilor cu capital privat, autorizarea se face cu prezentarea la sediul ITM a următoarelor documente: certificat de înregistrare la ONRC sau CIF,: hotărâre judecătorească de înființare sau alt act constitutiv, împuternicire notarială
- pentru împuterniciții desemnați de reprezentanții legali ai angajatorilor cu capital de stat: act constitutiv, act care atestă calitatea de reprezentantului legal, CIF, și împuternicire semnată electronic sau împuternicire notarială pentru solicitant