Inspectoratul Teritorial de Munca MEHEDINTI

Articole și noutăți

Anunț organizare concurs

 

Având în vedere prevederile art. VII alin. (3) lit. a) din OUG nr. 156/2024 şi art.5 din Ordonanţa de urgenţă nr. 90/2024, INSPECTORATUL TERITORIAL DE MUNCĂ MEHEDINŢI, cu sediul în Drobeta Turnu Severin, Bld. Carol I, nr. 3, organizează concurs de recrutare în data de 06.06.2025 ora 10.00 (proba scrisă) la sediul instituţiei, pentru ocuparea funcţiei publice de execuţie vacante de inspector de muncă clasa I grad profesional asistent (ID post 372322) din cadrul Compartimentului Supravegherea Pieței.

 

  1. Proba suplimentară IT se va desfășura în data de 05.06.2025, ora 10.00, la sediul Inspectoratului Teritorial de Muncă Mehedinți din Loc. Drobeta Turnu-Severin, Bld. Carol I, nr. 3, Județul Mehedinți.
  2. Proba scrisă se va desfășura în data de 06.06.2025, ora 10.00, la sediul Inspectoratului Teritorial de Muncă Mehedinți din Loc. Drobeta Turnu-Severin, Bld. Carol I, nr. 3, Județul Mehedinți.
  3. Proba interviu se va desfășura în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data afișării probei scrise, doar pentru candidații care au obținut la proba scrisă minimum 50 de puncte, la sediul Inspectoratului Teritorial de Muncă Mehedinți din Loc. Drobeta Turnu-Severin, Bld. Carol I, nr. 3, Județul Mehedinți.
  4. Perioada de depunere a dosarelor 05.05.2025 - 26.05.2025.

Perioada de verificare eligibilitate candidați : în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor.

Perioada depunere contestație la verificarea eligibilității candidaților: în termen de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului selecţiei dosarelor.

Perioada de soluționare a contestațiilor la verificarea eligibilității candidaților: în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor.



Condiții pentru ocuparea postului de Inspector de muncă Clasa I Grad profesional asistent în cadrul Compartimentului Supravegherea Pieței.

Studii de specialitate - studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniile fundamentale : științe inginerești, științe agricole și silvice, științe juridice, științe economice sau în specializările: sociologie, psihologie, medicină, administrație public și științe politice.

- Vechime minimă în specialitatea studiilor: minimum 1 an

- Durată timp de muncă: 8h/zi - 40h/saptamâna

-Cunoștințe teoretice în domeniul tehnologiei informației : Cunoştinţe Operare, Concepte de bază ale tehnologiei informaţiei, nivel bază – dovedite prin probă suplimentară IT.

 

 

Perfecţionări (specializări)

Se menționează, dacă este cazul, condiția prevăzută la art. 465 alin. (1) lit. g) din OUG nr. 57/2019, cu  modificările și completările ulterioare, cu privire la dovedirea prin certificat, sau, după caz, prin alt tip de document, a absolvirii unei perfecționări sau specializări stabilite expres de lege pentru ocuparea unor funcții publice: Nu este cazul.

Cerinţe specifice

Se menționează, dacă este cazul, condiția prevăzută la art. 465 alin. (1) lit. g^2 și alin. (2) din OUG nr.57/2019, cu modificările și completările ulterioare, cu privire la obținerea unui/unei aviz/autorizații prevăzut/prevăzute de lege, cu respectarea prevederilor legislației specifice cu privire la îndeplinirea condiției: - Nu este cazul.

E. Bibliografie și tematică

1. Constituția României, republicată;

- cu tematica Constituția României, republicată;

2. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

- cu tematica Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

- cu tematica Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați,

republicată, cu modificările și completările ulterioare;

4. Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II- a, titlul I al părții a IV- a, titlul I şi II ale părţii a VI- a din Ordonanța nr. 57/2019, cu modificările și completprile ulterioare;

- cu tematica Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II- a, titlul I al părții a IV- a, titlul I şi II ale părţii a VI- a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;

5. Legea nr.108/1999 pentru înfiinţarea şi organizarea Inspecţiei Muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

- cu tematica integral - Legea nr.108/1999 pentru înfiinţarea şi organizarea Inspecţiei Muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

6. Hotărârea Guvernului nr.488/2017 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Inspecţiei Muncii, cu modificările şi completările ulterioare;

- cu tematica integral - Hotărârea Guvernului nr.488/2017 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Inspecţiei Muncii, cu modificările şi completările ulterioare;

7. Legea nr.53/2003 - Codul Muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

- cu tematica integral - Legea nr.53/2003 - Codul Muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

8. Ordonanţa Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, cu modificările şi completările ulterioare;

- cu tematica integral - Ordonanţa Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, cu modificările şi completările ulterioare;

9. Hotărârea Guvernului nr.1093/2006 privind stabilirea cerinţelor minime de securitate şi sănătate pentru protecţia lucrătorilor împotriva riscurilor legate de expunerea la locul de muncă la agenţi cancerigeni sau mutageni ori la substanţe toxice pentru reproducere, cu modificările și completările uletrioare;

- cu tematica integral - Hotărârea Guvernului nr.1093/2006 privind stabilirea cerinţelor minime de securitate şi sănătate pentru protecţia lucrătorilor împotriva riscurilor legate de expunerea la locul de muncă la agenţi cancerigeni sau mutageni ori la substanţe toxice pentru reproducere, cu modificările și completările uletrioare;

10. Ordonanţa Guvernului nr.27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, cu modificările şi completările ulterioare;

- cu tematica integral - Ordonanţa Guvernului nr.27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, cu modificările şi completările ulterioare;

11. Hotărârea Guvernului nr.1051/2006 privind cerințele minime de securitate și sănătate pentru manipularea maselor care prezintă riscuri pentru lucrători, în special de afecțiuni dorsolombare, cu modificările și competările ulterioare;

- cu tematica integral - Hotărârea Guvernului nr.1051/2006 privind cerințele minime de securitate și sănătate pentru manipularea maselor care prezintă riscuri pentru lucrători, în special de afecțiuni dorsolombare, cu modificările și competările ulterioare;

12. Legea nr.544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare;

- cu tematica integral - Legea nr.544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare;

13. Hotărârea Guvernului nr.123/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare;

- cu tematica integral - Hotărârea Guvernului nr.123/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare;

14. Hotărârea Guvernului nr.1048/2006 privind cerinţele minime de securitate si sănătate pentru utilizarea de către lucrători a echipamentelor individuale de protecţie la locul de muncă;

- cu tematica integral - Hotărârea Guvernului nr.1048/2006 privind cerinţele minime de securitate si sănătate pentru utilizarea de către lucrători a echipamentelor individuale de protecţie la locul de muncă, cu modificările şi completările ulterioare;

15. Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.96/2003 privind protecţia maternităţii la locurile de muncă, cu modificările şi completările ulterioare;

- cu tematica integral - Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.96/2003 privind protecţia maternităţii la locurile de muncă, cu modificările şi completările ulterioare;

16.Hotărârea Guvernului nr.537/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.96/2003 privind protecţia maternităţii la locurile de muncă, cu modificările şi completările ulterioare;

- cu tematica integral - Hotărârea Guvernului nr.537/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.96/2003 privind protecţia maternităţii la locurile de muncă, cu modificările şi completările ulterioare;

17. Legea nr.31/1991 privind stabilirea duratei timpului de muncă sub 8 ore pe zi pentru salariaţii care lucrează în condiţii deosebite- vătămătoare, grele sau periculoase, cu modificările şi completările ulterioare;

- cu tematica integral - Legea nr.31/1991 privind stabilirea duratei timpului de muncă sub 8 ore pe zi pentru salariaţii care lucrează în condiţii deosebite- vătămătoare, grele sau periculoase, cu modificările şi completările ulterioare;

18. Legea nr.52/2011 privind exercitarea unor activităţi cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

- cu tematica integral - Legea nr.52/2011 privind exercitarea unor activităţi cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

19. Hotărârea Guvernului nr.1007/2006 privind cerințele minime de securitate și sănătate referitoare la asistenţa medicală la bordul navelor, cu modificările şi completările ulterioare;

- cu tematica integral - Hotărârea Guvernului nr.1007/2006 privind cerințele minime de securitate și sănătate referitoare la asistenţa medicală la bordul navelor, cu modificările şi completările ulterioare;

20.Legea nr.252/2003 privind registrul unic de control, cu modificările şi completările ulterioare;

- cu tematica integral - Legea nr.252/2003 privind registrul unic de control, cu modificările şi completările ulterioare;

21. Legea nr.319/2006 a securităţii şi sănătăţii în muncă, cu modificările şi completările ulterioare;

- cu tematica integral - Legea nr.319/2006 a securităţii şi sănătăţii în muncă, cu modificările şi completările ulterioare;

22. Hotărârea Guvernului nr.1425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

- cu tematica integral - Hotărârea Guvernului nr.1425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

23. Legea nr.360/2003 privind regimul substanţelor şi preparatelor chimice periculoase, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

- cu tematica integral - Legea nr.360/2003 privind regimul substanţelor şi preparatelor chimice periculoase, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

24. Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.99/2000 privind măsurile ce pot fi aplicate în perioadele cu temperaturi extreme pentru protecţia persoanelor încadrate în muncă;

- cu tematica integral - Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.99/2000 privind măsurile ce pot fi aplicate în perioadele cu temperaturi extreme pentru protecţia persoanelor încadrate în muncă, cu modificările şi completările ulterioare;

25. Hotărârea Guvernului nr.580/2000 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă Guvernului nr.99/2000 privind măsurile ce pot fi aplicate în perioadele cu temperaturi extreme pentru protecţia persoanelor încadrate în muncă, cu modificările şi completările ulterioare;

- cu tematica integral - Hotărârea Guvernului nr.580/2000 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă Guvernului nr.99/2000 privind măsurile ce pot fi aplicate în perioadele cu temperaturi extreme pentru protecţia persoanelor încadrate în muncă;

26. Hotărârea Guvernului nr.1146/2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate pentru utilizarea în muncă de către lucrători a echipamentelor de muncă;

- cu tematica integral - Hotărârea Guvernului nr.1146/2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate pentru utilizarea în muncă de către lucrători a echipamentelor de muncă, cu modificările şi completările ulterioare;

27. Hotărârea Guvernului nr.1091/2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate pentru locul de muncă, cu modificările şi completările ulterioare;

- cu tematica integral - Hotărârea Guvernului nr.1091/2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate pentru locul de muncă;

28. Hotărârea Guvernului nr.971/2006 privind cerinţele minime pentru semnalizarea de securitate şi/sau de sănătate la locul de muncă, cu modificările şi completările ulterioare;

- cu tematica integral - Hotărârea Guvernului nr.971/2006 privind cerinţele minime pentru semnalizarea de securitate şi/sau de sănătate la locul de muncă, cu modificările şi completările ulterioare;

29. Legea nr. 126/1995 privind regimul materiilor explozive, republicată, cu modificările şi cmpletările ulterioare;

- cu tematica integral - Legea nr. 126/1995 privind regimul materiilor explozive, republicată, cu modificările şi cmpletările ulterioare;

30. Hotărârea Guvernului nr.300/2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate pentru şantierele temporare sau mobile, cu modificările şi completările ulterioare;

- cu tematica integral - Hotărârea Guvernului nr.300/2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate pentru şantierele temporare sau mobile, cu modificările şi completările ulterioare;

31. Hotărârea Guvernului nr.355/2007 privind supravegherea sănătăţii lucrătorilor, cu modificările şi completările ulterioare;

- cu tematica integral - Hotărârea Guvernului nr.355/2007 privind supravegherea sănătăţii lucrătorilor, cu modificările şi completările ulterioare;

32. Hotărârea Guvernului nr.1025/2003 privind metodologia și criteriile de încadrare a persoanelor în locurile de muncă speciale, cu modificările şi completările ulterioare;

- cu tematica integral - Hotărârea Guvernului nr.1025/2003 privind metodologia și criteriile de încadrare a persoanelor în locurile de muncă speciale, cu modificările şi completările ulterioare;

33. Hotărârea Guvernului nr.1028/2006 privind cerințele minime de securitate și sănătate referitoare la utilizarea echipamentelor cu ecran de vizualizare, cu modificările şi completările ulterioare;

- cu tematica integral - Hotărârea Guvernului nr.1028/2006 privind cerințele minime de securitate și sănătate referitoare la utilizarea echipamentelor cu ecran de vizualizare, cu modificările şi completările ulterioare;

34. Hotărârea Guvernului nr.1049/2006 privind cerințele minime de securitate și sănătate lucrătorilor din industria  extractivă de suprafață sau subteran, cu modificările şi completările ulterioare;

- cu tematica integral - Hotărârea Guvernului nr.1049/2006 privind cerințele minime de securitate și sănătate lucrătorilor din industria  extractivă de suprafață sau subteran, cu modificările şi completările ulterioare;

35. Hotărârea Guvernului nr.1050/2006 privind cerințele minime de securitate și sănătate lucrătorilor din industria  extractivă de foraj, cu modificările şi completările ulterioare;

- cu tematica integral - Hotărârea Guvernului nr.1050/2006 privind cerințele minime de securitate și sănătate lucrătorilor din industria  extractivă de foraj, cu modificările şi completările ulterioare;

36. Hotărârea Guvernului nr.1058/2006 privind cerințele minime de securitate și protecția sănătății lucrătorilor care pot fi expuși unui potențial risc datorat atmosferelor explozive, cu modificările şi completările ulterioare;

- cu tematica integral - Hotărârea Guvernului nr.1058/2006 privind cerințele minime de securitate și protecția sănătății lucrătorilor care pot fi expuși unui potențial risc datorat atmosferelor explozive, cu modificările şi completările ulterioare;

37. O.U.G. nr.44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, cu modificările şi completările ulterioare, cu modificările şi completările ulterioare;

- cu tematica integral - O.U.G. nr.44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, cu modificările şi completările ulterioare, cu modificările şi completările ulterioare;

F. Atribuţii stabilite în fişa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării concursului:

 

1) constată şi sancţionează nerespectarea de către angajatori a legislaţiei privind supravegherea pieţei;

2) realizează campaniile şi acţiunile tematice din responsabilitatea compartimentului, prevăzute în Programul cadru de acţiuni propriu al Inspectoratului şi elaborează rapoarte privind rezultatele acestora;

3) participă la efectuarea determinărilor de noxe si la activităţile pentru reînnoirea avizelor de încadrare a locurilor de muncă în condiţii deosebite sau speciale;

4) asigură secretariatul Comisiei de abilitare si avizare constituită în cadrul Inspectoratului;

5) actualizează în sistemul SIAMC/Columbo listele serviciilor externe de prevenire si protecţie si lista documentaţiilor cu caracter tehnic de informare si instruire a lucrătorilor în domeniul securităţii si sănătăţii în muncă avizate, după fiecare întrunire a Comisiei de abilitare si avizare, precum si listele persoanelor fizice si juridice stabilite intr-un stat membru al Uniunii Europene sau al Spaţiului Economic European care   prestează servicii externe de prevenire si protecţie în regim permanent, temporar sau ocazional în Romania;

6) monitorizează publicarea pe pagina de Internet a Inspectoratului a următoarelor documente: listele serviciilor externe de prevenire si protecţie şi lista documentaţiilor cu caracter tehnic de informare si instruire a lucrătorilor în domeniul securităţii şi sănătăţii in muncă avizate, după fiecare întrunire a Comisiei de abilitare si avizare, precum si listele persoanelor fizice si juridice stabilite intr-un stat membru al Uniunii Europene sau  al Spaţiului Economic European care prestează servicii externe de prevenire si protecţie în regim permanent, temporar sau ocazional în Romania;

7) eliberează certificate şi copii ale documentelor existente în arhivele inspectoratelor teritoriale de muncă la cererea persoanelor fizice, juridice sau oricăror entităţi care au dreptul legal de a solicita şi obţine aceste informaţii, conform prevederilor legale;

8) controlează la producători, reprezentanţi autorizaţi, importatori şi distribuitori aplicarea dispoziţiilor legale referitoare la introducerea pe piaţă a produselor reglementate din domeniul de competenta al Inspecţiei Muncii;

9) analizează şi soluţionează, în conformitate cu reglementările în vigoare, contestaţiile, sesizările şi reclamaţiile referitoare la securitatea produselor introduse pe piaţă;

10)         realizează masurile dispuse de Comisia Europeană cu privire la aplicarea clauzelor de salvgardare împotriva produselor neconforme si a standardelor europene armonizate;

11)         atenţionează utilizatorii cu privire la riscurile de accidentare identificate la produsele pentru care Inspecţia Muncii este autoritate de supraveghere a pieţei şi cooperează cu aceştia pentru prevenirea sau reducerea acestor riscuri;

12)         realizează activitatea de autorizare a funcţionării din punct de vedere al securităţii şi sănătăţii în muncă, în conformitate cu prevederile legale;

13)         controlează respectarea prevederilor legale din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;

14)         elaborează rapoarte si alte documente în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă şi al supravegherii pieţei produselor;

15)         notifică Inspecţia Muncii si inspectoratul teritorial de munca unde îşi are sediul producătorul sau importatorul, în situaţia în care identifică produse neconforme la distribuitori din cadrul judeţului;

16)         verifică respectarea de către serviciile externe de prevenire si protecţie a condiţiilor în baza cărora a fost emis certificatul de abilitare si propun in scris, Comisiei de abilitare şi avizare, dacă este cazul, retragerea certificatului;

17)         transmite Inspecţiei Muncii raportul şedinţei Comisiei de abilitare si avizare, după fiecare întrunire a acesteia;

18)         pune la dispoziţia delegaţilor Inspecţiei Muncii, la termenele stabilite de aceştia, documentele si informaţiile solicitate;

19)         organizează, cel puţin trimestrial, acţiuni pentru informarea şi conştientizarea angajatorilor, a reprezentanţilor acestora, precum şi a altor persoane interesate, în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă şi al supravegherii pieţei produselor;

20)         asigură introducerea datelor şi informaţiilor în sistemul informatic SIAMC/COLUMBO;

21)         participa la derularea unor programe şi proiecte in domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;

22)         participă la derularea unor acţiuni sau, după caz, la grupuri de lucru organizate sau coordonate de Inspecţia Muncii;

23)         participă la acţiuni de informare, sensibilizare şi conştientizare in domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă şi al supravegherii pieţei produselor;

24)         colaborează la realizarea unor acţiuni comune cu alte compartimente/organisme pentru cunoaşterea şi respectarea prevederilor legale în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă şi al supravegherii pieţei produselor;

25)         urmăreşte comunicarea de către angajatori a realizării măsurilor dispuse în actul de control şi verifică, modul cum au fost remediate deficientele raportate ca realizate;

26)         comunică procesele verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor aflate în gestiunea proprie, la organele de specialitate ale unităţilor subordonate Ministerului Finanţelor Publice – A.N.A.F., în conformitate cu “Metodologia privind Regimul şi circuitul formularelor/documentelor utilizate în derularea activităţii de control a inspectorilor de muncă”

27)         arhivează documentele realizate din activitatea de control și de corespondență;

28)         îndeplineşte şi alte sarcini şi atribuţii dispuse ierarhic, în domeniul de competenţă:

29)         elaborează Programul propriu de acţiuni al inspectoratului teritorial de muncă în baza   analizelor datelor statistice, specificului geo-economic al judeţului şi Programului - cadru de acţiuni al Inspecţiei Muncii, pentru domeniile de activitate repartizate;

30)         întocmeşte şi actualizează periodic planul anual de control si graficele lunare de control, în baza Programului propriu de acţiuni al inspectoratului teritorial de muncă si a analizei datelor statistice la nivel teritorial (frecvenţa, împrejurările şi cauzele accidentelor de muncă şi bolilor profesionale, mărimea unităţii, complexitatea activităţii, riscurile profesionale, dispersia punctelor de lucru, petiţii şi alte acţiuni), stabilind tipul de control, în conformitate cu prevederile Manualului de metode de inspecţie;

31)         urmăreşte respectarea de către angajatori a condiţiilor de funcţionare prevăzute de legislaţia specifică în domeniul securităţii şi sănătăţii in muncă, pentru care s-a eliberat certificat constatator;

32)         analizeaza şi înainteaza spre avizare sau respingere argumentată inspectorului sef adjunct in domeniul securităţii si sănătăţii in munca, dosarele de cercetare a evenimentelor întocmite de angajatori;

33)         controlează modul in care se face inregistrarea, evidenta si raportarea accidentelor de munca si bolilor profesionale de către angajator;

34)         verifică modul in care au fost duse la îndeplinire masurile dispuse cu ocazia controalelor sau a cercetării evenimentelor, notificand prin înscrisuri constatările;

35)         întocmeşte şi gestionează in format electronic registrele unice de evidenţă potrivit reglementarilor legale, precum şi registrele specifice activităţii inspectoratului teritorial de muncă in domeniul de competenţă (registrul unic de evidenţă a  accidentaţilor în  muncă, registrul unic de evidenţă a incidentelor periculoase, registrul unic de evidenţă a accidentaţilor în muncă ce au ca urmare incapacitate de munca mai mare de 3 zile de lucru, registrul de comunicare operativă a evenimentelor si altele asemenea);

36)         cercetează evenimentele, sub aspectul cauzelor, împrejurărilor şi al răspunderilor, potrivit competenţelor legale;

37)         reface procesul verbal de cercetare şi/sau completează dosarul de cercetare a evenimentului in cazul in care acesta este respins in conformitate cu prevederile legale şi îl transmite în termen legal, conform celor dispuse de Inspecţia Muncii;

38)         controlează modul de respectare a prevederilor legale aplicabile locurilor de muncă încadrate în condiţii deosebite;

39)         constată şi sancţionează nerespectarea de către angajatori a legislaţiei privind securitatea şi sănătatea în munca si poate dispune sistarea activităţii şi/sau oprirea din funcţiune a echipamentelor de muncă;

40)         controlează modul in care lucrătorii sunt pregătiţi, cunosc si aplica procedurile de acordare a primului ajutor in caz de accidentare, precum si organizarea si dotarea echipelor de salvatori pentru situaţiile impuse de specificul activităţii sau prevăzute de lege;

41)         controlează modul în care angajatorii au stabilit legăturile necesare cu serviciile specializate de intervenţie

42)         pune  la  dispoziţia  delegaţilor   Inspecţiei  Muncii,  la termenele stabilite de aceştia, documentele si informaţiile solicitate;

43)         comunică în condiţiile stabilite de metodologiile elaborate de Inspecţia Muncii si procedurile aplicabile, rezultatele acţiunilor/campaniilor dispuse;

G. Conţinutul dosarului de concurs și modalitatea de înscriere la concurs

Dosarul de concurs conţine, în mod obligatoriu:

a) formularul de înscriere prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta ordonanţă de urgenţă;

b) curriculum vitae, model european Europass;

c) copia cărţii de identitate;

d) copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;

e) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut;

f) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;

g) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării concursului de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate;

h) cazierul judiciar;

i) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;

j) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.

 

Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfăşurării etapei de selecţie, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică. În situaţia în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit Legii nr. 290/2004 privind cazierul judiciar, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi procedurii aprobate la nivel instituţional.

 

 

H. Modalitatea de înscriere la concurs

Potrivit dispozițiilor art. 15 alin. (6) din OUG nr. 90/2024, dosarul de concurs se poate depune personal de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituţia publică în anunţul de concurs. Dosarelor de concurs transmise de candidaţi la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituţia publică în anunţul de concurs după terminarea programului de lucru al autorităţii sau instituţiei publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.

Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligaţia candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfăşurării probei interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică în cazul promovării concursului.

 

I.  Condiții de ocupare a unei funcții publice potrivit art. 465 din Codul administrativ :

(1) Poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:

a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;

b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;

c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;

d) are capacitate deplină de exerciţiu;

e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;

f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice –( conform anuntului de concurs);

g) dovedeşte prin certificat sau, după caz, prin alt tip de document absolvirea unei perfecţionări sau specializări stabilite expres de lege pentru ocuparea unor funcţii publice;

g^1) are cunoştinţe teoretice în domeniul tehnologiei informaţiei, nivel utilizator începător; (nu se aplică funcţiilor publice vacante şi temporar vacante care se ocupă prin concurs organizat în condiţiile prevăzute la art. VII şi art. XV din OUG nr. 121/2023)

g^2) îndeplineşte condiţia de ocupare a postului referitoare la obţinerea unui aviz sau a unei autorizaţii, în condiţiile legii, în situaţia în care pentru funcţia publică respectivă este prevăzută ca obligatorie această condiţie de ocupare a postului, justificată de îndeplinirea unor atribuţii care necesită un astfel de aviz sau autorizaţie;

h) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face- o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post- condamnatorie sau dezincriminarea faptei;

i) nu le- a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;

j) nu a fost destituită dintr- o funcţie publică sau nu i- a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;

k) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;

l) i s-a aplicat una dintre modalităţile de ocupare a funcţiilor publice prevăzute la art. 466 alin. (2).

(2) Condiţia de ocupare a funcţiei publice prevăzută la alin. (1) lit. g^2) se îndeplineşte în termenele şi condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

(3) Pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere, candidaţii trebuie să fie absolvenţi cu diplomă ai studiilor universitare de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023.

 

J. Coordonatele persoanei de contact :

Relații suplimentare privind condițiile de participare, documentele necesare înscrierii la concurs, bibliografia, atribuțiile prevăzute în fișa postului, precum și alte date necesare desfășurării concursului se pot obține la sediul ITM Mehedinți, acestea fiind afișate la avizier, pe pagina de internet a instituției www.itmmedinti.ro, precum și la Compartimentul Resurse Umane, telefon 0252.313.772, fax. 0252.313.772, persoana de contact doamna Vârlan Florentina Lavinia, consilier grad profesional superior, adresa de e-mail florentina.varlan@itmmehedinti.ro .

 

Afișat astăzi 05.05.2025, la avizier și pe pagina de internet a instituției www.itmmehedinti.ro .

 

 

Inspector şef

Nicea MERGEANI

 

 

 

 

Compartiment Resurse Umane

Vârlan Florentina Lavinia, consilier

Acest site folosește cookies. Navigând în continuare vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii---
Sunt de acord